Image Map

Erwin Olaf ~ DeLaMar Theater

Time started: 16.51


Sunshine Boys - links André van Duin en rechts Herman Finkers
Fotograaf: Erwin Olaf 


Voor het DeLaMar Theater maakte fotograaf Erwin Olaf een portretserie die het thema theater draagt. Bekende Nederlanders worden geportretteerd in een scène uit een toneelstuk. Ik ben vaak gecharmeerd van het werk van Erwin Olaf en uiteraard maakt het thema van deze serie dat het werk me nog meer aanstaat. Ook doet de serie mij erg denken aan de Disney foto's die Annie Leibowitz maakt met wereldberoemde sterren.


Links: Alec Baldwin en Olivia Wilde
Midden: Julianne Moore en Michael Phelps
Recht: Beyonce, Lyle Lovett en Oliver Platt
via


Ook in Nederland werd een serie van soortgelijke foto's gemaakt maar dan door fotograaf Govert de Roos.


Links: Jasmine Sendar, Waylon en Stanley Burleson
Midden: Cas Spijkers, Egbert Jan Weber, Maurice Wijnen en Chantal Janzen
Rechts: Anita Witzier en Carlo Boszhard
via


Maar terug naar de DeLaMar portretten van Erwin Olaf. Het Theaterinstituut droeg bij aan de foto's door foto's (in het Sunshine Boys porter) en affiches (in het Who's Afraid of Virginia Woolf portret) aan te leveren. De fotograaf heeft deze twee foto's nu gedoneerd aan het TIN en daarom wijdde het Theaterinstituut een 'Object van de week' item aan de gift.


A Streetcar Named Desire
Met: Paul de Leeuw, Sanne Wallis de Vries, Waldemar Torenstra en Georgina Verbaan


Amadeus
Met: Karin Bloemen, Wouter Hamel en Arjan Ederveen


Cyrano
Met: Freek de Jonge, Chantal Janzen en Freek Bartels


Three Sisters
Met: Brigitte Kaandorp, Tineke Schouten, Simone Kleinsma en Paul Haenen


Waiting for Godot
Met: Najib Amhali, Youp van 't Hek en Jörgen Raymann


Who's Afraid of Virginia Woolf?
Met: Anne-Wil Blankers, Egbert Jan Weeber, Jeroen Krabbé, Carice van Houten en Loes Luca


Om meer foto's te zien en om de foto's beter van dichtbij te kunnen bekijken (je kunt op de site best ver inzoomen) verwijs ik je graag naar de site van Erwin Olaf. Een kort making of filmpje is te zien op de website van de AVRO.

Overigens vraag ik mij nog steeds af wie de dame en heer in het publiek zijn op de Cyrano foto. Dus mocht je ze herkennen, laat het me weten, ik ben heel benieuwd.


Time ended: 17.29

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...