Image Map

4 Simple Goals (before 2013)

Time started: 00.25
Watching: The Search for Burke & Hare





Op A Beautiful Mess van Elsie Larson en Emma Chapman las ik over 4 Simple Goals. Een leuke manier om eindelijk eens een aantal dingen gedaan te krijgen die ik al tijden wil doen.
De regels zoals opgesteld door Elsie zijn als volgt:


1. Choose simple goals that will make your life richer and happier on a daily basis. Choose things you may not otherwise get done, but that are not difficult to accomplish. 
2. Do not choose result oriented goals, choose activity oriented goals. for example.... instead of "lose 10 pounds", choose something like "eat fresh fruits and vegetables every day". Get what I'm saying? Positive actions instead of just the end result! 
3. Choose goals that are personal that you believe will truly make your life richer just by doing them! They can be daily, weekly or one time experiences. 
4. Choose a reward for each goal as it is accomplished! It can be a small or large reward- it's up to you. 
5. Blog about your goals, each one as you achieve it and a big post when they are all finished before the new year! I'll be doing this too! Link back to this post if you want to and leave us links to your goal blogs in the comments of this (or any) post for a chance to be featured on ABM before the new year. We will be sharing some of our favorite reader goals with links to your blogs!




Mijn doelen zijn:
1. Één van de geplande muren met lijstjes maken. Ik ben al jaren allerlei lijstjes, foto's, schilderijtjes, silhouetten, posters en zelfs een jaren '50 bordje aan het sparen om een muur vol te hangen met allerlei moois. Tot nu toe heb ik alleen het haakje voor mijn koptelefoon opgehangen. Maar nu moet dus voor het eind van het jaar een hele muur zijn ontstaan. Aangezien de verzameling uit uiteenlopende dingen bestaan die in verschillende thema's passen (50s, 19de eeuw, pastel kleuren, modern/strak, enz.) wordt dat nog wel een klusje.
2. Mijn nieuwe bedrijfsidee online zetten. Zodra het online staat meld ik het hier maar voor die tijd wil ik het nog even geheim houden.
3. Een badpak dragen. Aan het begin van de zomer heb ik een badpak gekocht waar ik heel blij mee ben. Toch ben ik er niet erg fan van om in badkleding te lopen. Deze zomer ging het nieuwe badpak mee op vakantie maar ik heb het niet gedragen. Later dit jaar ga ik naar Florida ik ben vastbesloten om mijn badpak daar minstens 1 maal te dragen.
4. Een boek uitlezen. Een boek dat ik zelf heb uitgekozen en niets met mijn studie te maken heeft wel te verstaan. Normaal lees ik tijdens de zomer vakantie zo'n 4 á 5 boeken uit. Dit jaar was het er 1 (Het Diner, dat onderhoudend was in het begin maar ergens in het midden kreeg ik het vermoeden dat het verhaal niet echt ergens heen ging wat maakte dat dit ene boek ook nog vrij teleurstellend was.) dus niet zo vreemd dat ik behoefte heb om een fijn boek te lezen. Momenteel denk ik aan het nieuwe boek van J.K. Rowling of het boek Lady Almina and the Real Downton Abbey; The Lost Legacy of Highclere Castle (Highclere Castle is het kasteel waar Downton Abbey wordt opgenomen en ik hou van die serie. Drie weken geleden is de eerste aflevering van seizoen 3 uitgezonden in Engeland dus heb ik maar een Engels iTunes account aangemaakt en een seizoenspas aangeschaft (jup ik ben niet goed in wachten, zeker niet als ik niet perse hoef te wachten).


Time ended: 01.23


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...