Image Map

It's the season

Time started: 00.07
Watching: American Dad


Nu de herfst is aangebroken is het nieuwe TV seizoen weer op gang gekomen. Maandag begint de Nederlandse musicalserie Moeder, ik wil bij de Revue (op Nederland 1 om 22.10 uur). Ik kan weer hele avonden naar de BBC kijken zonder te hoeven zappen (Miranda, QI, Wartime Farm, Who do you think you are?, Servants: The True Story of Life Below Stairs, Antiques to the Rescue: Ik hou van de BBC) Seizoen 8 van How I Met Your Mother is begonnen. En ik kijk al weer drie weken naar seizoen 3 van Downton Abbey. Nou wordt Downton Abbey op dit moment alleen uitgezonden op ITV en voorzover ik weet is ITV niet te ontvangen in Nederland. In elk geval zit het niet in mijn pakket. Dus heb ik een Engels iTunes account aangemaakt. (Al was het maar omdat de Nederlandse store helemaal geen series verkoopt.) In eerste instantie voor Downton Abbey maar op de Engelse iTunes staan ook tal van fantastische BBC series waar ook nog eens vaak een season pass (je betaald dan een lager bedrag voor een heel seizoen en zodra een nieuwe aflevering beschikbaar komt wordt deze gedownload) voor te kopen is. Mijn favorieten uit de Engelse store:
1. Downton Abbey
2. Upstairs, Downstairs
3. Casualty 1900s aka London Hospital
4. Desperate Romantics
5. Bad Education


Downton Abbey via   |   Upstairs, Downstairs via   |   Casualty 1900s via


Ook staan er films en muziek in de Engelse en Amerikaanse iTunes store die niet in de Nederlandse store te vinden zijn. Niet alleen omdat het in Nederland nog niet gereleased is maar ook omdat het Nederlandse publiek er niet geïnteresseerd in zou zijn. Jep, ik heb ook een Amerikaans account. Mijn favorieten uit de Amerikaanse store:
1. Smash
2. How I Met Your Mother
3. South Riding (I know, het is een Engelse serie maar ik kocht hem in de US winkel)
4. Pan Am
5. The Big Bang Theory


          Smash via   |   How I Met You Mother via   |   South Riding via


Een Engels account aanmaken is erg eenvoudig omdat je niet verplicht bent om creditcard informatie in te vullen. De Engelse store geeft de optie om op een 'none' button te klikken op het moment dat je normaal je betalingsgegevens door zou geven. Wanneer je een account hebt aangemaakt kan je online giftcards kopen voor de Engelse winkel. Dat kan bijvoorbeeld hier.
Een Amerikaans account verkrijgen is iets ingewikkelder omdat je daar eerst een iTunes giftcard voor moet aanschaffen zodat je de code van het kaartje in kan vullen. (Anders hebben ze de gegevens van een amerikaanse creditcard nodig.) Je koopt dus eerst een Amerikaanse giftcard, dat kan bijvoorbeeld hier of hier. En hier kun je lezen hoe je een account aan maakt.


Also: Aanstaande zaterdag om 22.00 uur komt Gosford Park op BBC2. De film werd geschreven door  Julian Fellows, de man die ook Downton Abbey schreef. De dienst vertrekken in Downton Abbey dienen hier ook als decor voor de dienst vertrekken. Het is een kostuumfilm, een whodunit en een ensemble piece (rollen worden o.a. gespeeld door Stephen Fry, Maggie Smith, Michael Gambon, Kirstin Scott Thomas en Helen Mirren). Ik had de film toevallig een paar weken geleden gehuurd. Het laatste halfuur heb ik alleen nog niet gezien omdat ik me vergist had in wanneer de verhuur verliep. Nu dus een herkansing. Het begin is wat sloom (zeker vergeleken bij Downton Abbey) maar ik ben nu wel benieuwd hoe het af loopt.


Via


Time ended: 14.21


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...