Image Map

Precious Places: Walt Disney World - Epcot

Time started: 16.24
Listening: Wicked World - Laura Jansen


 photo epcottumblr_m78o0qpg2d1r54c4oo1_r1_1280-1_zpsbdb249fa.jpg


PB263478bijbew


Het eerste attractiepark dat we in Florida bezochten was Epcot in Walt Disney World. Epcot bestaat uit twee delen: Future World en World Showcase.

Future World is een verzameling van attracties die allemaal een licht educatief karakter hebben. Allemaal gaan ze over de toekomst, het verleden, overleven en/of de aarde. Dat klinkt misschien saai, maar Disney zou Disney niet zijn als alles op een vermakelijke en behapbare manier werd gepresenteerd.

World Showcase bestaat uit een groot meer waar langs een aantal landen zijn nagebootst. In elk land wordt je bij attracties en in de horeca verwelkomt door native speakers uit het desbetreffende land. Ook kan je er producten en eten uit het land krijgen. (Al heb ik het gevoel dat veel eten in de horeca wel wat was aangepast aan de Amerikaanse smaak) De landen die je er te "bezoeken" zijn: Mexico, Noorwegen, China, Duitsland, Italië, Amerika, Japan, Marokko, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Canada. In Mexico en Noorwegen zijn echt attracties over het land te bezoeken. Mexico is een beetje in de sfeer van It's A Small World. Terwijl Maelstrom, de Noorse attractie, serieuzer en mooier is. In een aantal landen is een attractie te zien die eigenlijk neer komt op een 360° film. Wij zijn er daar maar 1 van gaan zien. De keuze was gevallen op Canada en ik moet zeggen de toeristische bond van Canada heeft goed werk afgeleverd. Want Canada staat nu ineens prominent op mijn vakantie verlanglijstje.


~~~


English:  The first theme park we visited in Florida was Epcot at Walt Disney Florida. Epcot consists of two parts: Future World and World Showcase. Future World consists of attractions about the future, the past and/or the earth. World Showcase consists of a big lake. Around this lake a couple of countries are mimicked. The countries represented are: Mexico, Norway, China, Germany, Italy, America, Japan, Marocco, France, The United Kingdom and Canada.


Japan
Japan


China
China


Marokko
Marocco


France2
France


PB273581


PB273604


PB273605


Top 5 van attracties die ik niet had willen missen:

1. The Seas with Nemo & Friends: Een attractie waarin een echt aquarium wordt gecombineerd met projecties van personages uit Finding Nemo. (Yay! de mooie kwallen die in de Finding Nemo achtbaan in Disney Parijs te zien zijn, zijn hier ook van de partij. De rest van de attractie is overigens compleet anders).
2. Spaceship Earth: Hoewel (of misschien wel omdat) deze attractie wat gedateerd is, is de geschiedenisles die je krijgt, terwijl je rond wordt gereden in de bol die het beeldmerk is van het Epcot park, mooi in beeld gebracht door Disney. Daarbij wordt de geschiedenisles verteld door Dame Judi Dench, de anglofiel in mij is verkocht.
3. Eten: Het World Showcase gedeelte staat bekend om de vele restaurants. Omdat je in enkele stappen van het ene land in het andere land terecht komt, kun je op elke straathoek een gerecht proberen uit een ander land. Zo at ik in een middag Japanse edamame, Duitse saurerkraut (die ik echt véél lekkerder vond dan de zoals we in Nederland zuurkool eten, al besef ik me dat de zuurkool in Disney World waarschijnlijk eerder Amerikaans dan Duits is), Franse crêpes en Amerikaanse Funnel cake. De Engelse Twinings thee (waar ik overigens dol op ben) heb ik maar even over geslagen. Die staat altijd in grote hoeveelheden bij mij thuis is de kast en bovendien wist ik dat ik eind januari naar Engeland zou gaan dus weinig reden om een wat prijzig kopje in Disney World te drinken.
4. Test Track: deze attractie had ik niet willen missen. Helaas was hij gesloten en dus heb ik hem wel gemist.
5. Maelstrom: Dit is een dark-ride die vergelijkbaar is met dark-rides als Sneeuwwitje en Pinokkio in Disneyland Parijs. Groot verschil is dat deze dark-ride geen sprookje verteld maar je een reis door de geschiedenis van Noorwegen laat zien.


~~~


English:  Top 5 attractions that I wouldn't want to miss:

1. The Seas with Nemo & Friends: a combination of an aquarium with real fishes and projections of 'Finding Nemo' characters. 
2. Spaceship Earth: a journey through history that's narrated by Judy Dench.
3. Food: All the different countries in the World Showcase part serve different foods that are (sort of) similar to foods that are served in the countries they represent. 
4. Test Track: I didn't want to miss this one, but it was closed when we were there so I missed it any way.
5. Maelstrom: This is a dark-ride that's sort of similar to Snow white or Pinokkio in Disneyland Paris. The big difference is that this dark-ride doesn't tell a fairytale but shows you the history of Norway.


Time ended: 19.35
Listening: Skyfall - Adele


More blogposts about amusement parks in Orlando:
Magical Kingdom
Animal Kingdom
Disney Hollywood Studios

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...